رسالت گروه فیزیولوژی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تربیت کارشناسان و متخصصین کارآمد، متعهد، مسئول و ماهر با تاکید بر به کارگیری راهبردهای ارتقاء

کیفیت اموزش، نوآوری و مدیریت است که در آینده بتوانند با استفاده از دانـــش خود آمــوزش فیزیولوژی را در دانشـگاه های مختلف کشور و دیگر مراکز آمـوزش عــالی به

بهتـرین نحــو ممکن انجام دهند و با مطالعات علـمی متناسب با نیاز جامعه، بتوانند به ارتقاء و گســــترش دانش فیزیولوژی کمک نمایند. انتظار می رود دانـش آموختگان

فیزیولوژی به مسئولیت خود در زمینه آموزش، پژوهش و کارآفرینی عمل نموده و ارزش ها و کرامات انسانی را در زندگی شغلی خود در آینده مد نظر قرار دهند.

 


 

گروه فـیزیولــوژی با تلاش مستمر در جهت توسـعه هدفـــمند دانش فیزیولــوژی با در نــظر گرفتن سـیاست های ملی- منطقـه‌ای و دانشگاهی و بهره گیری از

 

فناوری‌های پیشـــرفته و روش‌هـــای نــوین آموزشی و پژوهشی در جهت ارتـــــقاء کمی و کیفی ســــــطح آموزشی و پژوهشـــــی گروه فــــعالیت خـــواهد نمود تا

 

در چهــارچوب بـرنامه زمــــــان‌بندی شـــده به یکی از گروه‌های مطرح فیزیولوژی کشور تبدیل گردد. در این راستا چشم انداز در حوزه های زیر تعریف می شود:

 

     · جذب اعضای هیئت علمی بر اساس استانداردهای گروه

 

     · ارتقای امکانات آموزشی پژوهشی گروه

 

     · جذب نیروی انسانی غیر هیات علمی

 

     · تاسیس و توسعه ی گرایش های جدید با توجه به نیاز جامعه

 

     · راه اندازی مراکز تحقیقاتی جدید بر اساس نیاز جامعه

 

     · جذب دانشجویان خارجی و بین الملل و ارتقاء کیفیت آموزش در مقاطع موجود و پیش بینی شده

 

     · راه اندازی شرکت های دانش بنیان

 

     · دریافت کمک های خارج دانشگاهی بر ای امور آموزشی و پژوهشی

 

     · برگزاری کارگاه ها و دوره های بازآموزی

 

     · مشارکت در آموزش های همگانی سلامت و بهداشت

 

     · پیگیری جهت اخذ موجوز برای امور پاراکلینیک توسط فیزیولوژیست ها (عضویت نظام پزشکی)

 

     · ارتقاء مرتبه ی اعضای هیئت علمی گروه

 

     · ارتقاء رتبه و موقعیت آموزشی پژوهشی گروه فیزیولوژی در جشنواره ها

 

     · مشارکت در آموزش و پژوهش های بین رشته ای و بین دانشگاهی

 


 

· تاکید بر سیاست های کلان ملی و اولویت های مل، منطقه ای و بین المللی

 

· ارتقاء مستمر کیفیت و کمیت فعالیت های آموزشی و پژوهشی

 

· حفظ و ارتقاء سطح آموزش و اخلاق در دانشجویان

 

· رعایت اصول و ارزش های اخلاق حرفه ای در فعالیت های آموزشی و پژوهشی

 

· احترام به کرامت انسانی

 

· مشارکت محوری در امر آموزش

 

· دانش محوری و ایجاد فضای خلاق و نوآور در زمینه های آموزش و پژوهش

 

· استفاده از فناوری های روز دنیا در امر آموزش و پژوهش

 

· تاکید بر روحیه جوستجوگرانه، نوآوری و ابتکار با حمایت از یادگیری مبتنی بر شواهد

 


 

· آموزش دقیق و کارآمد درس فیزیولوژی به عنوان یکی از دروس پایه و بنیادی برای رشته های مختلف پزشکی به نحوی که دانشجویان دکترای حرفه ای و

 

کارشناسی، پس از فارغ التحصیلی با فیزیولوژی سیستم های مختلف بدن به نحو احسن آشنا باشند.

 

· ارتقاء کیفیت آموزش با ماربردی نمودن مطالب مورد تدریس و تاکید بر آموزش های علمی

 

· ترغیب روحیه دانش طلبی و تشویق برای یادگیری بهتر و دستیابی به انضباط آموزشی در دانشجویان و ایجاد انگیزه و مشارکت فعال در امر آموزش

 

· ارتقاءکیفیت آموزش با شرکت اساتید گروه در کارگاه های روش تدریس نوین، روش طراحی آزمون و ...

 

· تلاش در جهت استفاده بهینه از امکانات آموزشی دانشگاه

 

· بکارگیری آموزش حضوری و مجازی برای تاثیرگذاری بیشتر آموزش

 

· به کارگیری روش های نوین آموزش

 

· ارزشیابی مستمر آموزش اساتید به طرق مختلف

 

· استفاده از روش های یادگیری مبتنی بر شواهد در امر آموزش

 


 

· آموزش نظری و عملی روش های تحقیق در حیطه های مختلف فیزیولوژی پزشکی به عنوان یکی از رشته های پایه و بنیادی در علوم پزشکی

 

· انجام پژوهش های بنیادی و کاربردی در زمینه های مختلف فیزیولوژی مبتنی بر اولویت های منطقه ای و کشوری

 

· ترجمه و تالیف منابع

 

· انجام پژوهش های بنیادی و کاربردی در زمینه استفاده از طب سنتی و گیاهان دارویی

 

· انجام طرح های پژوهشی با همکاری سایر گروه های آموزشی و سایر دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی جهت انجام پژوهش های مشترک

 

· توسعه یک یا چند فناوری مورد نیاز در عرصه سلامت و تکنولوژی آموزشی

 

· انجام پژوهش در زمینه طرح های دانش پژوهشی برای بهبود و به روز آوری روش های تدریس

 

· طراحی و اجرای پروژه های تحقیقاتی محصول محور

 


 

· تامین و تربیت نیروهای متخصص و کارآمد شامل اعضای هیات علمی، کارشناسان پژوهشی و نیروهای پشتیبانی برای دست یابی به اهداف و رسالت های

 

آموزشی و پژوهشی گروه فیزیولوژی

 

 


 

· داشتن هیات علمی متعهد، کارآمد و متخصص با گرایش های متنوع

 

· داشتن اعضای هیات علمی با تنوع تجارب کاری و هرم سنی مناسب

 

· برخورداری از زمینه های پزوهشی گسترده و کیفیت بالا

 

· دارا بودن مقاطع تحصیلات تکمیلی تخصصی

 

· داشتن رتبه های برتر دانشگاهی و کشوری در حوزه های آموزشی و پژوهشی

 

· داشتن دانشجویان علاقه مند و مستعد

 

· برخورداری از مدیریت مشارکتی

 

· برخورداری از همدلی و روحیه تعامل بالای درون گروهی و برون گروهی

 

· داشتن برنامه استراتژیک

 

· الزام به حضور و مشارکت تمام اعضای هیات علمی گروه در جلسات مربوط به تدوین بازنگری دوره ای رسالت و اهداف گروه

 

· بهره مندی مناسب از همکاری های درون گروهی و برون گروهی

 

· تعداد بالای مقالات چاپ شده در نشریات معتبر بین علمی و پژوهشی ملی و بین المللی

 

· پذیرش دانشجویان غیر ایرانی و بین الملل

 

· برخورداری از پرسنل علاقه مند و پرتلاش هیات علمی در گروه

 


· نگرش و دیدگاه مثبت مسولین دانشکده و دانشگاه و وزارت متبوع در جهت اهداف توسعه آموزشی و پژوهشی گروه

 

· حمایت مادی و معنوی مسولین دانشکده و دانشگاه از اولویت های آموزشی و پژوهشی گروه

 

· برگزاری مستمر فراخوان اعضای هیات علمی در دانشگاه

 

· هماهنگی مثبت با مدیریت دانشکده و دانشگاه

 

· وجود همکاران هیات علمی پایه در رده های بالای مدیریتی دانشگاه

 

· امکان ارتباط با دانشگاه های خارج از کشور

 

· وجود مراکز تحقیقاتی و دانش بنیان متعدد در دانشگاه، منطقه و کشور

 

· مناسب بودن شرایط زندگی و دارا بودن فرهنگ اسلامی در سطح کشور برای جذب دانشجویان غیر ایرانی و مسلمان

 

· پیش بینی توسعه کمی و کیفی آموزش عالی و پژوهش در برنامه های توسعه کشوری و اسناد کلان

 


· در نظر نگرفتن سهمیه کافی جهت گروه فیزیولوژی در فراخوان های جذب هیات علمی دانشگاه

 

· ناکافی بودن حمایت مادی و معنوی مسئولین دانشکده و دانشگاه از اولویت های آموزشی و پژوهشی گروه

 

· مدیریت نامناسب در اختصاس اعتبارات، خرید و توزیع تجهیزات و امکانات آموزشی و پژوهشی

 

· عدم ثبات مناسب در سیاست ها پی کلان در مورد برنامه های آموزشی و پژوهشی

 

· عدم امکان برنامه ریزی توسعه ای به دلیل بی ثباتی اقتصادی

 

· تفاوت قابل توجه در آمد در بخش خصوصی و دولتی

 

· نوسان در برنامه ها به دلیل بی ثباتی مدیریت ها و تغییرات پی در پی مدیران

 

 


 

|  آموزشی


· مشارکت در برنامه ریزی، تدوین و آموزش دروس آموزشی دانشگاهی مربوط به رشته فیزیولوژی

 

· مشارکت در طراحی، تدوین، آموزش و ارزشیابی برنامه های آموزشی مرتبط با رشته فیزیولوژی

 

· مشارکت در شناسایی عوامل موثر بر موفقیت یا عدم توفیق برنامه های آموزشی

 

· مشارکت در سازماندهی و مدیریت امور آموزشی

 

· همکاری با دیگر متخصصین در جهت اهداف آموزشی

 

· مشارکت در تربیت نیروی انسانی در مقاطع مختلف رشته فیزیولوژی

 

· انجام آموزش های عمومی متناسب با نیازها و مشکلات جامعه

 

 

| پژوهشی

 

· طراحی، اجرا و هدایت امور پژوهشی در قالب پروژه های تحقیقاتی

 

· شناسایی عوامل موثر بر موفقیت یا عدم موفقیت برنامه های پژوهشی رشته فیزیولوژی

 

· همکاری با دیگر متخصصین در جهت اهداف پژوهشی

 

· تبدیل یافته های پژوهشی به مقالات علمی

 

· بهره برداری از دستاوردهای عملی متخصصین این رشته

 

· انتشار یافته های پژوهشی در مجلات معتبر و ارائه آن ها در مجامع علمی داخلی و بین المللی

 

· نقد و بررسی طرح ها و مقالات پژوهشی

 

· راه اندازی و به روز رسانی بساط ها و روش های تحقیقاتی متناسب با نیاز جامعه

 

 

| ارتباطی

 

· ارتباط با صنعت و شرکت های دانش بنیان

 

· ارتباط با سایر رشته ها هم چون مهندسی پزشکی، بیوتکنولوژی، بیولوژی مولکولی

 

· ارتباط با سازمان های مردم نهاد

 

 

 

 

 

 

 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

صفحات مرتبط

 

* درباره گروه فیزیولوژی

 

* پیشینه گروه فیزیولوژی

 

* هیئت علمی گروه فیزیولوژی